tirsdag den 10. september 2013

Tandkort og mord..

For et stykke tid siden var jeg ved tandlægen. Jeg har tit spekuleret på hvordan det fungerer med de der tandkort. Jeg har tit læst bøger om lig der blir identificeret via deres tandkort. Men hvad hvis man skifter tandlæge.. følger hele baduljen så bare automatisk med? Man melder jo ikke nødvendigvis tandlægeskift som man melder lægeskift. Og ligger det mon elektronisk så de bare lige kan taste plombenumrene ind? Efter jeg havde fået renset bisserne, spurgte jeg min tandlæge. Han forklarede, at det ikke ligger elektronisk og at det faktisk er nødvendigt, at vide præcist hvilken tandlæge en person er tilknyttet, for at kunne identificere vedkommende via deres tandkort. Tandlægen fortalte mig, at han var blevet opsøgt af politiet i forbindelse med tsunamien i Thailand. En familiefar fra vores by var forsvundet dernede. De endte med at identificere ham ved hjælp af hans tandkort. Set i dét lys, kan det nok være en god idé, at fortælle sine nærmeste pårørende hvor man går til tandlæge. På den anden side, vil jeg nok ha svært ved at ta en krimi seriøst, hvor de lige vupti, identificerer et lig ud fra dets tandkort :) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar