fredag den 7. april 2017

Anmeldelse: Inger Wolf - Kragemanden


Jeg er ret vild med Inger Wolfs bøger og denne er ingen undtagelse. Min favorit har hele tiden været Hvepsereden. Det er det stadig, men jeg synes at der har været skruet en anelse ned for det rigtig uhyggelige et stykke tid. Med Kragemanden, er Frk. Wolf tilbage med de brutale mord og det snørklede plot, som hun er så god til at skrue sammen. 

Vores hovedperson er psykiateren Christian Falk, som i 1. del af serien, hjalp politiet som ekspert i seriemordere. Christians gode ven, Henrik, arbejder hos politiet og da der dukker et lig af en lille pige op, beder han om Christians eksperthjælp endnu engang. Mordet er brutalt. Pigen har fået ansigtshuden fjernet og en levende krage er placeret på gerningsstedet. Samtidig bliver en ung kvinde bragt ind til Christian på psykiatrisk skadestue. Hun er gået amok med en motorsav og fabler om krager. Christian er sikker på, at der er en forbindelse, men så forsvinder den unge pige…
Man fornemmer at forfatteren har noget på hjerte vedrørende medicinering af psykiatriske patienter, men i Kragemanden, kommer det ikke til at fylde i selve krimidelen, hvilket det gjorde i forrige bog. Emnet er interessant, men krimidelen er bedre.

Er du til en hurtigt læst krimi, med masser af spænding og et snørklet plot? Så tøv ikke med at gå i gang med Kragemanden. Hurtigt læst, fordi den er svær at slippe igen. Den holdt mig fanget i gætterier hele vejen igennem og blev ved at være spændende til sidste side. Bedst som man tror, at opklaringen er ved at være i mål, så sker det uventede som gør, at man ikke længere stoler på, at det hele nok skal gå.

Jeg sidder tilbage med følelsen af, endnu ikke at være færdig med bogen. Jeg vil gerne have mere og den historie, som mangler at blive fortalt, har jeg svært ved, at skulle vente på.  
Kragemanden er 2. del af serien om Christian Falk. Den kan sagtens læses alene, men som altid anbefaler jeg, at man starter med bog 1, som i dette tilfælde er ”Brændte sjæle”.

Inger Wolf når hun er bedst - 5 ud af 5 krimiperler



Mig selv, Inger Wolf og min kollega Niels fra Krimifan.dk. 


Vil du følge min blog på Facebook, så klik på linket lige HER 😊

Ingen kommentarer:

Send en kommentar