fredag den 6. november 2015

BogForum 2015 - dag 1

Så er årets BogForum skudt igang og første dag på messen er slut.
Første dag er altid lidt underlig, da man lige skal gå et par runder og se det hele lidt an. 
Jeg kørte afsted fra Århus tidligt imorges. Med i bilen, havde jeg den fantastiske og søde krimiforfatter, Inger Wolf. Vi fik snakket en hel masse og turen herover føltes ikke så lang. 

Jeg havde lovet mine to ældste døtre, at jeg ville købe den populære youtuber, Kristine Sloths nye bog og forsøge at få en autograf og et billede. "Intet problem", tænkte jeg, "det gør jeg da lige.." Men!! Hold nu k... hvor var der mange andre der havde fået samme idé. Dog var alle de andre teenagere og yngre og de fleste af dem iført bunnyører fra Alvildas forlag. (Kaninen der så gerne ville sove-bogen) Men jeg stillede mig op i kø med alle de unge og der stod jeg så i evigheder. Tilsidst fik jeg hvad jeg kom efter plus mere til. Hun var så sød at indspille en videohilsen til mine piger, så ikke et øje var tørt da den kom på sms hjemme i Århus :) 


Kl. 14 var der afgang til den svenske ambassade, sammen med min bloggerkollega fra Krimifan.dk, Niels. Her skulle der være et krimiarrangement med Ninni Schulman og Camilla Läckberg. Sidstnævnte havde jeg endnu aldrig mødt, så det var ret stort. Jeg mener... Camilla Läckberg - hun er altså lidt noget særligt :) 


Efter de to forfattere var blevet interviewet, var der mad, som bestod af svenske egnsretter, nærmere bestemt fra  Fjällbacka :) 
Der var mange andre dygtige krimiforfattere til stede. Julie Hastrup, Sara Blædel, Helle Vincentz og så Inger Wolf, som iøvrigt havde mig med som sin ledsager. Mega hyggelig aften.


Nu er jeg havnet på Bella Sky Hotel hvor jeg skal bo de næste to nætter. Jeg vil læse lidt inden jeg skal sove. Jeg glæder mig helt vildt til endnu en sjov og begivenhedsrig dag imorgen. 






2 kommentarer:

  1. Det lyder som en super dejlig dag... Nyd det 😀

    SvarSlet
  2. Hvor lyder det bare som en super tur Tine, er simpelthen nød til at komme derover næste år :).
    Håber de andre dage var lige så gode.

    SvarSlet