lørdag den 31. maj 2014

Anmeldelse: George Shuman - 18 sekunder


Sherry Moore er blind, men hun har en helt særlig evne. Når hun holder en død persons hånd, kan hun se de sidste 18 sekunder af vedkommendes liv. Hun har et godt ry og har hjulpet politiet i flere sager.
I denne bog kommer hun i kontakt med kriminalinspektør Kelly O’Shaugnessy igennem sin gode ven kriminalassistent John Payne. Kelly og John efterforsker hver sin sag i hver sin by, men de finder hurtigt ud af, at der er mange spor der peger i retning af, at deres sager hænger sammen.

18 sekunder, er en intens og medrivende krimi. Spændende fra ende til anden og så kan jeg godt li det lidt overnaturlige aspekt med Sherrys evner. Man kan mene, at det er lidt for nemt at skrive en krimi hvor mord, voldtægter og bortførelser kan opklares af en blind kvinde, som ovenikøbet også er blændende smuk. Normaltvis er jeg heller ikke til det overnaturlige, men her fungerer det. Og helt ligetil bliver det trods alt ikke for kriminalbetjentene. Tvært imod er det skrevet så jeg bare ville ha mere. Jeg sad hele tiden og glædede mig til, at hun skulle ud at holde nye lig i hånden :)

George Shuman er god til at beskrive de forskellige scener, så jeg nemt og meget levende, kunne forestille mig situationen. Selv lugten af død, formår han at beskrive så tydeligt, at det ikke lige var appetitten der var størst bagefter.

Rigtig god bog. 4 krimiperler


Ingen kommentarer:

Send en kommentar